onsdag den 23. juli 2014

Når man ikke har bil - men har sommerferie

Vi har været på sommerferie. Faktisk har vi været væk i hele 3,5 uge.
Eksotisk ferie med palmer, sandstrand og drinks i solnedgangen - det er sådan noget man drømmer om.
Vi har holdt ferie i Danmark, totalt "ud at se med DSB"-agtig ferie, men det har været skønt. Og alligevel savnede man godt nok sin egen seng til sidst. Det meste af turen er foregået med fuld opbakning med tog og så nogle enkelte ture sammen med min far, i hans bil. Ah.


Vi har været i Vejen, Henne, Flensborg, Silkeborg, Aarhus, Vejle, Kolding og Horne. Kom ikke her og sig vi ikke er kommet vidt omkring ;)

Der kommer lige lidt billedspam:





Det har været en skøn ferie med en masse oplevelser og ikke mindst en masse minder vi kan tænke tilbage på. Det er helt vildt så meget Marvin har udviklet sig gennem ferien både motorisk og sprogligt. Endelig føler jeg at han er ved at komme godt efter det brækkede ben, her 3 måneder efter gipsen er kommet af.

Vi har været i min fars sommerhus, brugt en masse tid med min far, min mor og hendes mand, besøgt andet familie, været i Aqua, været på Museet Danmarks brandbiler og Panser Museet,  været på Danmarks Flymuseum, på shoppetur i Flensborg, besøgt skønne venner i Aarhus, været på bondegårdsferie ved vandet og så har vi bare hygget os rigtig meget.
Jeg tror billederne taler for dem selv.

Holder du også ferie i Danmark i år? Og hvilket sted er dit yndlingsferiested i Danmark - og hvorfor?

Ferie i Danmark er skønt når det ikke regner. Jeg er dog ret så sikker på det ville være mere skønt hvis vi havde en bil (!).
Sikke et bøvl med at få alt vores happengut ind og ud af toget. Hvem har dog fået den GENIALE idé at der skal være 3 trin op i sådan et intercitytog? Jamen vi slæber da bare klapvogn med barn i, kæmpekuffert, håndbagage og diverse småting op og ned og op og ned og ind og ud. 
Jeg bliver ikke fan af at slæbe tingene ind og ud, men jeg synes faktisk det er rart at køre med toget. Når man altså har pladsbillet, ellers kan det være lidt af et helvede.
Jeg gruer for når vi ikke længere kan få Wildcard (=25-50% rabat på togrejsen med DSB). Pt betaler vi ca 600 kr hver vej for os alle sammen. Den hurtige regner, kan jo så regne ud at vi kan komme helt op på 2.400 kr for at besøge min familie, når vi ikke længere kan få rabat. Det er jo sindssygt!
Kommer sådan til at tænke på den der Leasy reklame: "Du suuuuger pengene ud af mig!". 

Det var et sidespor - alt i alt, har vi haft den skønneste ferie!
De næste stykke tid frem til studiestart igen, vil jeg bruge sammen med min familie og i Kreakælderen Kbh. Det er vidst lige til at holde til.


2 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige feriebilleder :) Vi har været 2 uger på bil/campingferie i Italien, og lidt luksusagtigt har vi faktisk også ferie i næste uge. Der lader vi dog bilen stå og tager toget til Bornholm. Vi skal hovedsaglig være i Rønne og har derfor valgt at spare på transporten, men er også spændt på hvordan det kommer til at gå :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Pia :)
      Campingferie er nu heller ikke dårligt. Det bliver da lidt af en omvæltning fra bilferie til togferie, men mon ikke det går. Håber hvert fald i får en dejlig tur til Bornholm og at vejret holder.

      Slet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)