fredag den 3. januar 2014

Organiseret familiekaos - på den personlige måde

2014 er skudt igang.
Vi har altid en stor familiekalender hængende i køkkenet så jeg nemmere kan overskue vores aftaler og planer for den nærmeste fremtid.

I år har vi fået lavet en personlig fotokalender og jeg er positivt overrasket. 
Fotokalenderen er lavet hos Fotosjov.dk hvor man også kan købe mange andre fotoprodukter.
Direkte link til kalendere finder du her


Selve bestillingsprocessen gik meget nemt. Jeg skulle blot vælge hvilken type kalender (hvor mange kolonner vi skulle bruge) og så uploade vores billeder direkte på siden. 
Et lille tip: Det er en fordel i forvejen at have lavet en mappe på fx computerens skrivebord med de billeder man gerne vil have med i kalenderen. På den måde kan man uploade hele mappen på samme tid. Du skal ikke downloade noget program for at lave en fotokalender hos fotosjov.dk - programmet kører online direkte over deres hjemmeside. Det er ret smart.
Man designer kalenderen nemt ved at trække billederne på plads, på den måned man kunne tænke sig. 

En ting jeg dog kun opdagede ved et tilfælde var, at man selv kunne skrive det navn man ville have over kolonnen. Det havde jeg ikke tænkt over da vi plejer at købe en alm kalender som vi selv udfylder. Det mest irriterende ved navnene er, at man skal udfylde det manuelt på alle måneder. Det bliver til mange gange "Jonas", "Jeanette", "Marvin" og "Fælles". Det var den del der tog længst tid og det var svært at se om man havde skrevet det rigtige i hvert felt. Der manglede lidt en form for zoom funktion hvor man samtidig kunne redigere/skrive - eller at man bare kunne skrive det i kolonnerne for januar, og så stod de automatisk i resten af månederne. 

Leveringstiden var ret så hurtig. Kalenderen blev bestilt den 12. december, med en ordrebekræftelse der skrev at forventet afsendelse ville være den 23. december. 
Den 17. december modtog jeg en mail om at den var klar til afsendelse. Det er den sjoveste "din vare er afsendt"-mail jeg nogensinde har set - så den får i lige et smugkig af. 

Den 18. december ankom pakken. Så i alt 6 dage fra bestilling til jeg stod med den. 

Indpakningen var virkelig fin! En stor papkasse, så kalenderen ikke kunne bliver bøjet under sin rejse hjem til os. 

Nu vil vi glæde os til at nyde billederne af vores guldklump resten af året

Har i også en kalender med kolonner eller hvordan holder i styr på familiens aftaler hjemme ved jer?

Indlægget er sponsoreret af fotosjov.dk - men er et udtryk for min egen mening. 


3 kommentarer:

  1. Har altid en kalender med koloner - nok noget lignende det du normalt har :-)
    Kan slet ikke holde styr på livet hvis ikke tingene bliver skrevet ned :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkeligt også et liste-menneske så det siger spar 2. Jeg har det bedst når alt er skrevet ned og gerne af flere omgange hvis der lige kommer en lille ændring ;)

      Slet
  2. Hej

    Sikke en dejlig fotokalender, jeg ville bare lige høre om du ved om det er muligt at fjerne logoet i bunden af kalenderen? Jeg plejer at bruge Pixum og her er der ikke noget logo, hvilket jeg syntes er bedre.

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)