tirsdag den 3. december 2013

En weekend med julemarked

Er endelig ved at have styr på alt fra weekenden. Der var meget der skulle pakkes sammen, holdes styr på og ikke mindst pakkes ud igen der hjemme.
Jeg har sat de resterende ting til salg på Instagram med hashtagget #jeansjeanssalg - kig forbi. Der er fri fragt ved køb for 300 kr ugen ud. 



Hvis jeg skal være helt ærlig var markedet ikke som forventet.
Havde jeg vidst hvad jeg ved nu, var jeg ikke taget afsted. 
Det var som om det var blevet opsat til at være noget det ikke var. Og kort og godt synes jeg det er fuldstændig grotesk at tage så mange penge for en stand (1000 kr pr. stand - vi havde 2) når markedet ikke var større og reklamen ikke var bedre. 
Jeg havde en klar fornemmelse af at mange af dem vi fik snakket rigtig med i vores stand, var folk der gjorde sig til kende fra enten blogland eller Instagram. Det er selvfølgelig VILDT fedt at alle de mennesker kom - men efter min mening kan det ikke være rigtigt jeg selv skal tiltrække størstedelen af mine kunder, med den hamper pris der burde dække markedsføring. 
Jeg hørte om folk der boede i Roskilde som ikke vidste markedet var der. Det skal lige siges at i weekenden var der hele 3 julemarkeder i Roskilde. Det kan så både være godt og skidt. 
Min svigermor fortalte også at hun havde svært ved at finde det fra stationen. Og hvis folk ikke kan finde vej - så kommer de jo heller ikke. 

Jeg håber virkelig arrangørerne vil tage det til sig og enten skrue ned for prisen for en stand eller skrue op for markedsføringen.
Og ja, bloggere er gratis reklame men (undskyld mit franske) det bider også en i røven hvis bloggerne ikke er tilfredse i den sidste ende. 

En rigtig positiv ting var dog alle de flinke folk jeg mødte. Det var grobund for et nyt netværk og jeg fik snakket med rigtig mange af de andre stande. Virkelig fedt!
Og sidst men ikke mindst har det været en fornøjelse at lære de tre andre tøser i standen bedre at kende!

Jeg vil meget gerne høre DIN mening om markedet hvis du var forbi eller måske endda havde en stand der. 

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå dig, Jeanette ...! Det er også en væsentlig årsag til, jeg ikke deltager med en stand dér, at det er ALT for dyrt ...! Man skal godt nok sælge mange småting, for blot at tjene standlejen hjem. Heldigvis var I 4 om at dele udgifterne. Det er en god måde at gøre det på.

    Jeg har ikke set anden markedsføring for julemarkedet på Musicon ud over at par plakater her i lokalområdet.

    Musicon skal selvfølgelig også ha’ en bid af indtægterne, men så vidt jeg kan se, er det blot hallen de stiller til rådighed. Hvad med el, varme etc.? Er det med i prisen? ;-)

    Der må i hvert fald være nogle, der scorer kassen på projektet ...

    På lørdag har jeg en stand på vores lokale julemarked (Domus Felix, 4320 Lejre). Jeg mener arrangørerne fra Musicon-julen er blevet medarrangør af dette marked, men det er stadigvæk til at betale med sine kun 100 kr for et bord i 6 timer.

    Håber du får solgt nogle af dine flotte og smukke ting på Instagram. (Jeg har kun en gammel-skod-mobiltelefon, så jeg kan desværre ikke være med dér! :-(

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  2. Hold da fast, det var dyrt! Jeg er ked af at høre, at der ikke var salg nok og for få mennesker. Min søster har boet på Musicon lige ved siden af, og fortalte at der ikke havde været mange mennesker sidste år heller, og at hun opdagede det ved et tilfælde. Det er drøn ærgerligt, og jeg synes faktisk også, det er snyd og bedrag for jer. Hvis I selv skulle sørge for gæster, så kunne I jo lige så godt sælge hjemme i stuen! Derudover tog de vidst også 25 kr i indgang, ikke? Så der må da være røget mange penge i kassen, der kunne bruges til at lave noget PR.

    Uanset hvad håber jeg, at du får solgt en masse af dine fine ting.

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)