fredag den 18. oktober 2013

Efterårshygge

Selvom man ikke har ferie, kan man jo sagtens efterårshygge lidt. Det var præcis hvad Marvin og jeg gjorde igår.






Selvom Marvin kun er 18 mdr gammel, så synes han stadig det var hyggeligt at være med til at udhule græskaret.
Egentlig er jeg slet ikke til Halloween, men jeg synes nu selve ideen med at skære en lygtemand i et græskar er sødt. Før Halloween kom til Danmark, da jeg var barn, skar vi altid en lille lygte i en sukkerroe - et græskar er dog lidt nemmere at arbejde med!
Kan virkelig anbefale at skære græskar med ungerne. Det er en billig (græskaret kostede 22 kr) og hyggelig glæde og samtidig noget man kan kigge på i lang tid. Vores græskar står ude foran vores opgang og jeg har tænkt at Marvin skal hjælpe med at sætte et lys i hver dag når han kommer hjem fra vuggestuen, indtil græskaret skal smides ud.

Er der andre der har været igang med græskar?

TIP: Føler du dig ikke helt sikker på at skære et ansigt i frihånd? Søg på "pumpkin carving template" på google (eller tryk her på linket) og der kommer en masse motiver frem - lige til at printe ud og tegne over på græskaret.

6 kommentarer:

  1. hvor ser det bare hyggeligt ud! Vi skal helt sikkert også have lavet nogle i løbet af næste uge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mega hyggeligt at lave, self sviner det lidt, men det er nemt at gøre rent igen. :)

      Slet
  2. Så hyggeligt - Alba prøver altid at spise rå græskar - det er lidt sjovt...

    Jeg lavede også roelygter som barn

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, Marvin gjorde det samme, han så helt forkert ud i hovedet. Hehehehe.

      Slet
  3. Årh, hvor ser det skønt ud - halloween lamper er så fine! Og hvor er han bare sød altså.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne :)
      Vi hyggede hvert fald med det og Marvin er meget stolt hver gang vi går forbi "hans" lygte.

      Slet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)