mandag den 23. september 2013

Det der sygdom...

Det rammer åbenbart os meget godt.
Kan man skide sit imunforsvar ud? Det tror jeg nemlig Marvin har gjort, da han havde Rota-virus. 
En læge sagde til mig, at imunforsvaret primært lå i tarmfloraen. Og med 8 ugers racerrøv (undskyld mit franske) så tror jeg ærligt talt imunforsvaret er smidt ud sammen med en lorteble. 

I blogverdenen (og generelt) læser man rigtig meget om hvordan "den gode" side af at være mor er. Jeg tillader mig at kalde det "den gode side" og "den dårlige side" - eller bagsiden af mønten, om man vil. 
Jeg vil ikke være et mega deprimeret menneske i det jeg skriver - men sandheden er, at de ting vi har været igennem - som ikke var som jeg regnede med - har gjort noget ved mig. Det har ændret mig som menneske, bragt mig i en tilstand jeg stadig kæmper mig ud af. Mere om det en anden dag, det var slet ikke det her spor jeg skulle ud af...
Min pointe i denne omgang var egentlig bare at der er så mange ting som ikke gik som jeg havde forestillet mig. 

Besværet graviditet - tjek
Svangerskabsforgiftning - tjek
Bækkenproblemer - tjek
Lille barn - tjek
Kolik fra han var 14 dage - tjek

Så tænkte jeg egentlig det værste var ovre, udover de bekymringer vi havde i vente i form af hudskrabninger når barnet lærer at gå, ulykker under leg osv. 

Da Marvin er omkring 2 måneder gammel får han meget ondt i maven... Som i virkelig ondt i maven. Det bliver ved, og ved og ved. Jeg snakker både med lægen og sundhedsplejersken. Han græder og græder stort set døgnets 24 timer. Kolik og ondt i maven er ikke en god kombi. 
Jeg har tidligere skrevet et ret så frustreret indlæg her - men det afspejler i virkeligheden kun en brøkdel af hvordan jeg havde det. 
Rota-virus er røv! Og jeg er virkelig glad for at det nu er blevet en del af den allerførste vaccine, at vaccinere mod Rota-virus. 
Generelt har Marvin bare altid gået "all in" når han (konstant) bliver syg. Sidste vinter  var det næsten en overraskelse hvis han ikke havde feber en gang om ugen. Holy Moses...!

Jeg håber, håber, håber snart at den dreng får et stærkere imunforsvar. Det er hårdt at han skal være så ramt - både hårdt for ham og for hans forældre.

Lige nu har vi en dreng med feber igen igen igen igen....


Kryds venligst fingre derude <3

5 kommentarer:

  1. Årh i har da også været uheldige!
    Håber snart alt vender til noget godt og bedre, og især for lille manden skyld at han får det bedre snart :(
    Vi var selv ramt meget af sygdom da vores krøltop begyndte i dagpleje og så blev det bedre, og så flyttede vi og så skulle han starte i vuggestue og så startede det forfra.. plus et halvt år med mellemørebetændelse indtil han fik lagt dræn i begge øre!
    Så er vi ikke så hårdt ramt mere, men han desværre lige været syg et par dage her da efteråret startede..
    Stort kram
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh vi har også været igennem ørehelvedet. Hold op hvor er det bare synd for de små pus. Håber det går bedre med ham nu og krydser fingre for i kommer godt igennem efteråret og vinteren :)

      Slet
  2. Åhhh I stakler.. Både forældre og Marvin.. Det er så hårdt når de er syge..

    jeg må desværre give min kollega ret.. Bekymringerne for de små pus, starter så snart man har tisset 2 streger på testen og indtil de flytter hjemmefra.. (jeg vil nok rette det, og sige at det fortsætter til vi selv bliver lagt i graven, for bekymringerne fortsætter selvom de er fyldt 18 år og fløjet fra reden)

    Håber snart at det går den rigtige vej for lille Marvin og hans familie
    Herhjemme ligger vi alle 4 med Rota-virus eller anden roskildesyge lige pt.. Så jeg føler med jer

    kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bekymringer er der absolut nok af ;) Det hører vidst bare til mor-rollen. Nogle gange ville man bare gerne kunne springe let og elegant hen over nogle af bekymringerne.
      God bedring til jer alle 4!
      Kram :)

      Slet
  3. Stakkels Marvin altså :(
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at hans immunforsvar bliver stærkere! Det må være hårdt - også for jer som forældre, at have feber hele tiden :(

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)