søndag den 19. maj 2013

Søholm krukker - make over

De sidste par uger har jeg haft gang i et lille projekt med en masse Søholm krukker jeg har fået samlet sammen gennem de sidste par måneder.

De har fået en make over og jeg er selv SUPER glad for resultatet. 

Jeg mangler stadig en stor krukke med "Mel", "Sukker" og "Kakao" - hvis i kender nogen der ligger inde med dem, så sig endelig til. 

Hvordan er det så lavet?
Krukkerne har denne her skønne karakteristiske skrift - så det er altså ikke noget jeg har haft noget med at gøre. 
Jeg startede med at tape alle krukkerne til med malertape der hvor skriften er - så der ikke ville komme maling på når jeg sprayede dem.
Derefter har jeg lige grovslebet der hvor de skulle male. Jeg ved ikke om det har nogen effekt, men min tanke bag det er, at der ville give en mere rå flade at male på. 



Jeg har købt spraymalingen for Run For Cover. Jeg gav 305 kr for 10 stk - det er altså ret billigt! En enkelt spray koster hurtigt 50-70 kr i byggemarkeder. 

Jeg har sprayet dem alle sammen uden for i det gode vejr og så ladet dem tørre der. 



Korkpropperne har fået en gang brunt sæbe og ligget i en pose natten over, herefter er de skrubbet med en grydesvamp. De blev super fine. 

Hvad synes i?
 
 
 

Udover Søholm krukkerne, fandt jeg i en lille genbrugsbutik en gammel "Køkkengrej" af noget engelsk stentøj af en art. Den fik også en tur og pynter nu ved vasken. 




1 kommentar:

  1. Hvor er de blevet fine! Rigtig flotte farver, og meget god idé.

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)